Naturen har givit möjlighet till lycka åt alla, om de bara visste att ta den tillvara" - Claudianus


Imorgon börjar jag om på nytt. Och det känns otroligt bra, nästan för bra för att vara sant. Jag ar inte tänkt på skolan, studierna eller klassen. Tiden har passerat väldigt fint och det känns som att jag upplever glädje i allt och alla. På något sätt har jag lyckats balansera nuet med framtiden. Det känns som att jag uppskattar min omgivning, människor och hela tillvaron på ett sätt som jag tidigare inte gjorde. Så nu, mina kära vänner skall jag njuta av mitt vackra rum, andas in lavender och börja laga mat. Känner för pasta.

Lycka är ett så pass stort ord och jag har funderat på hur jag själv defienerar det. Dte har hänt att jag frågat människror " men, är du lycklig?". När jag istället kom fram till frågan "Hur gör man för att bli lycklig, vad är det som krävs?". Frågan är så stor och omfattande. Jaa, vad är lycka egentligen. Är det en känsla, en tanke? Hur vet man när man är lycklig. Känner man bara det på sig, på samma sätt som man bara vet när man är kär. Jag har varit kär en gång och nu jag tänker tillbaka på det kan jag fundera "Var det kärlek, var jag verkligen kär?".

Under en låmg period har jag förknippat lycka med att leva i nuet. Utöva min spontanitet, göra det som jag känner för i stunden. Av många har jag fått rådet att inte tänka så mycket, bara vara, bara leva. Men idag kom jag fram till att jag faktiskt inte bara vill leva i nuet. Jag vill leva idag, men samtidigt vill jag uppskatta det som varit och se och tänka ljust på framtiden. Leva ett gnutta i nuet men även en gnutta i framtiden. Om jag bara virvlar runt och inte tänker, vart kommer jag då? Jag vill drömma om framtiden. Se mig själv i framtiden. Då känner jag att jag är påväg. 

Till detta vill jag tillägga att jag kommer tillämpa ritualer under veckan. Detta läsär vill jag vara ledig två gånger i veckan, då menar jag att jag inte studerar under dessa dagar. Sätta upp små delmål för att må bra. Studera franska i 10 min varje dag. Berätta för mig själv hur mycket jag älskar mig själv och berätta för andra att jag älskar dem. Fundera över, kanske även skriva upp vad jag är tacksam över. Vilka positiva och negativa insiker jag har fått udner dagen. Se till så att jag själv utvecklas, för att jag är mina egna tankar.

All kärlek till alla männsikor. Och glöm inte, att inte bara duger du - DU ÄR ALLDELES FANTASTISK. TÄNK VAD VI DUUUU KAN gör i livet. Vi kan äta mat, köra bil. Vi kan tänka, sprida kärlek, krama om människor. Vi kan bli föräldrar, vi kan älska, resa, bemöta människor. Prata, fika. Jaaaa, tänk vad mycket vi kan fika. Tänk att vi kan andas och göra precis vad vi vill göra med våra liv. Är inte det för fantastiskt för att vara sant? Det är makalöst!!!! Nu ska jag krama om mina föräldrar och min lillasyster Carolina (även om carolina kommer skrika UUTTTT FRÅN MITT RUM) kommer jag skicka en slängkyss till henne och säga att jag älskar henne så otroligt mycket att hon aldrug kan förstå. Jag ska krama om mamma och pappa och säga detsamma och sen störa Sima och Sera i deras sömn och pussa en massa på dem. Jag vet vad dem tänker när dem ser mig (VAD VILL DESSA MÄNNSIKRO??!!) men dem är så fina så fina. Och så vill jag säga till Cicci att jag älskar henne. Det ska jag faktsikt göra. Berättar det imorgon när vi besökter Värmdö tillsammans. Har nämligen en del böcker som skall lämnas tillbaka och så ska jag tala med en del lärare. Yesss, enjoy life underbara människor!!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0