6 Januari 2011

Dagen den 6 Januari 2011 har passerat mina ögon. Allt har gått så fort. Vaknade vid tolv med en sur och trött min över att jag sovit så länge och det hjälpte inte att jag sjöng " its a brand new day" som annars brukar fungera med ett ord. Fantastikt. Tog en promenad, åt frukost. Lyssnade på timglas av lars (där han så fint sjunger om en anna, som då är jag) och därefter kommer mamma in och påminner om att idag är det dagen som vi ska gå på opera.

I tre timmar satt jag där, och det var krävande. Men jag gjorde det och jag försökte tänka att detta minsann är kvalitetstid med min kära mor. Väl hemma började jag städa mitt rum. Dagens lärdom: Att jag alltid, i alla situationer bara kan göra det bästa som jag kan. Att jag duger som jag är och det räcker med att jag bara gör mitt bästa. I framtiden, om fem minuter, om morgondagen och om flera år vill jag göra saker för att jag vill göra dem. Inte för att jag känner mig tvingad. Likaså gäller skolan. Jag vill lära mig, jag vill göra mitt allra bästa och jag vill njuta under perioden som jag gör det. För att life is to short för att inte göra det.

Idag fick jag även reda på någonting väldigt vakert som berörde mitt hjärta. L ska få ett syskon. Och det är så fint att jag smälter. C har beslutat sig för vad som är hennes plan i livet - och det gläder mig tusen varv runt jorden hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0